לא העברת מסרים: 5 שקרים שסיפרו לכם על סטוריטלינג

סטוריטלינג הפך לאחד המונחים המדוברים בעולם התוכן, העסקים והשיווק – אבל גם לאחד המובנים לא נכון. הרבה אנשים בטוחים שהם עושים סטוריטלינג, אבל בפועל הם פשוט מעבירים מידע עם קצת סגנון. סיפור אמיתי הוא לא מידע עם טוויסט – הוא מסע. הוא משנה את התודעה של מי שמקשיב. כדי להגיע לשם, חייבים להפסיק ליפול לחמשת המלכודות הכי מוכרות
זה מסר חשוב. למה הוא מפהק?

כולם רוצים לספר סיפורים. עסקים, פוליטיקאים, משפיענים – אפילו אמא שלי אומרת שהיא עושה סטוריטלינג. אבל בפועל? הרוב פשוט מפספסים. הם מתבלבלים בין סיפור לבין להעביר מסר, נשמעים דידקטיים וגורמים לקהל שלהם לנמנם אחרי 15 שניות. הנה חמש הטעויות הכי נפוצות, ואיך להימנע מהן כדי להפוך למספר סיפורים שאי אפשר לשכוח.

1. לחשוב שסטוריטלינג זה להעביר מסר

אם אתה אומר “המטרה שלי היא להעביר את המסר שלנו”, אתה כבר בדרך לפספס את הסיפור. מסרים הם יבשים. סיפורים הם חיים.

דוגמה:

  • מסר: “אנחנו מעצימים נשים.” (פיהוק)
  • סיפור: “כשסיגלית הגיעה אלינו, היא לא העזה לדבר בקבוצה. היום, היא מובילה צוות שלם ומרצה מול מאות אנשים.” (וואו!)

2. להאמין שכל חוויה אישית שווה סיפור

לא כל אירוע קטן שקרה לך הבוקר הוא סיפור שראוי לספר. סיפור טוב זקוק לשינוי אמיתי, לדרמה, למשהו שיזיז לקהל את הלב.

דוגמה:

  • לא סיפור: “היום פתחתי את העסק שלי והתרגשתי.”
  • סיפור: “היום פתחתי את העסק שלי, והייתי בטוח שאף אחד לא יגיע. ואז, לקוח אחד נכנס ואמר לי, ‘חיכיתי בדיוק למשהו כזה.'”

3. לחשוב שאתה הגיבור של הסיפור שלך

אתה אולי מדהים, אבל לא בהכרח אתה הגיבור. הסיפור הכי טוב הוא זה שהקהל שלך מרגיש שהוא הגיבור, ואתה רק המדריך, המנטור, העוזר.

דוגמה:

  • לא סיפור: “אנחנו חברת השיווק הכי יצירתית.”
  • סיפור: “בעלת עסק קטן בפריפריה שברה את תקרת הזכוכית שלה בזכות קמפיין אחד שעשינו.”

למה הוא חופר לי עם כל פרט בחיים שלו

4. לנסות לדחוס סיפור למשפט אחד

סיפורים הם כמו אוכל טוב: לפעמים צריך לתת להם להתבשל קצת. לא כל דבר חייב להיות קצר, מהיר ואינסטנט. צריך מרחב לתת לרגש ולפרטים לעבוד.

דוגמה:

  • דחוס מדי: “אנחנו משנים חיים.”
  • סיפור אפקטיבי: “עמית היה על סף לסגור את העסק. היום, שנתיים אחרי שהכרנו, הוא בדיוק גייס עובדים חדשים.”

5. לחשוב שסיפור זה רק מילים יפות

לא, סיפור הוא לא רק תיאור פואטי ומילים שיווקיות. סיפור טוב הוא מבנה ברור: דמות, אתגר, שינוי. בלי זה, אין באמת סיפור.

דוגמה:

  • מילים ריקות: “אנחנו פורצי דרך, חדשניים ומובילים.”
  • סיפור ברור: “כשפתחנו, אמרו לנו ‘אתם משוגעים, זה לא יעבוד’. שלוש שנים אחרי, המתחרים הכי גדולים העתיקו אותנו.”

לסיכום: אל תעביר מסר, תספר סיפור

אם חשוב לך שיזכרו אותך, שיתרגשו ממך ויחזרו אליך – פשוט תפסיק להעביר מסרים ותתחיל לספר סיפורים. סיפורים אמיתיים, כאלו שנוגעים, מזיזים, ומשנים לאנשים משהו בלב. כי ברגע שסיפרת סיפור, אף אחד לא ישכח אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הנצפים ביותר

מי באמת הפיל את משטר אסד? תלוי את מי שואלים

קונספציות

3
דק' קריאה

באופן אירוני, דווקא טראמפ יכול להיות זה שייצור שלום עולמי

קונספציות

3
דק' קריאה

הקמה, צמיחה או אולי משבר: מתי הזמן הנכון לפנות לייעוץ עסקי?

עסקים

4
דק' קריאה

6 עקרונות למייל שפותחים, קוראים ומשאירים אחריו פרטים

עסקים

3
דק' קריאה

הערך האמיתי מאחורי הלוגו: האם הצליחו להפוך אותנו לפרסומות מהלכות?

פרות קדושות

3
דק' קריאה

האלגוריתם הפנימי: כך תגרמו לאינטוציה שלכם לשרת אתכם

פרות קדושות

3
דק' קריאה
מייל שבועי אחד מרוכז

חושבים שהעולם הוא מאבק בין נרטיבים?

התוכן הכי טוב לאנשים שחושבים סטוריטלינג!