ביקשו מאנשים לחסוך באנרגיה למען כדור הארץ, הם הסכימו אבל זה לא עזר – נתוני הצריכה שלהם היו בדיוק כמו של השכנים שלהם.
הבטיחו להם שמי שיחסוך באנרגיה יכנס להגרלה שבה הזוכה יפורסם בעיתון. הם החלו לצרוך 12% פחות אנרגיה.
עד כאן הגיוני, מכאן זה מעניין. אחרי שפרסמו את שם הזוכה הודיעו לאנשים האלה שהמבצע נגמר. הם החלו לצרוך 15% פחות אנרגיה.
מה קרה כאן? הפרס גרם לאנשים להיות אכפתיים יותר לסביבה וליצור זהות חדשה, הוצאת הפרס הפכה את הזהות הזו לפנימית ולא חיצונית.
“לזרוק נמוך” זו טכניקה של יצירת מצב זמני מעודד לפעולה שגורמת לאנשים ליצור זהות אישית שרק שמתעצמת בלי התמריץ.
הטיפ להיום, השתמשו בטכניקת “לזרוק נמוך”.