הפעילו את אסטרטגיית האוקיינוס הכחול

אסטרטגיית האוקיינוס הכחול

אחת האסטרטגיות השיווקיות החדשניות, המרתקות והפופולריות ביותר היא אסטרטגיית האוקיינוס הכחול של הפרופסורים צ'אן קים ורנה מובורן.

 

הרעיון הוא להפריד בין שווקים אדומים בהם שוחים המון כרישים (עסקים), לעומת שווקים כחולים בהם תוכלו לשחות ללא מתחרים, באוקיינוס כחול.

 

נשמע פנטזיה דמיונית אבל קים ומובורן הוכיחו שהיא ריאלית לגמרי. יש תהליך קבוע בו נוצר שוק חדש ומתמלא בכרישים, הרעיון הוא להיות אלה שיוצרים את השוק.

 

לדוגמה, חברת מכשירי טיגון יצרה מכשיר טוגנים ללא טיגון ובכך פנתה לקהל יעד חדש של אנשי דיאטה ובריאות ושחתה באוקיינוס כחול. 

 

או להקה נוער מוזיקלית בעיראק המפולגת שהחליטה לא להתחרות על רמת המוזיקה אלא ליצור אחדות אתנית באמצעות מוזיקה ובכך יצרה מוצר חדש.

 

הטיפ להיום, תחשבו על הענף העסקי שלכם בצורה מרעננת ובמבט של הלקוח כדי ליצור ליצור שוק חדש ולשחות באוקיינוס הכחול.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הנצפים ביותר

כשהסיפור שלך נשמע מופרך – אולי זה היתרון הכי גדול שלך

עסקים

2
דק' קריאה

מהפכת הקיטור והברזל: איך המהפכה התעשייתית בנתה את העולם המודרני

פרות קדושות

2
דק' קריאה

יציאה או הכנעה: מפה נרטיבית עכשווית של המלחמה בעזה

קונספציות

2
דק' קריאה
דילמת איראן

דילמת איראן: להגן על נכסים אסטרטגיים או לחכות לשעת כושר?

קונספציות

2
דק' קריאה
ביפר חיזבאללה

פצצה בקטנה: איך הביפר הפך לנקודת השבר של חיזבאללה?

קונספציות

2
דק' קריאה

5 שאלות שיהפכו כל דבר לסיפור מרתק

מעבדה

3
דק' קריאה
מייל שבועי אחד מרוכז

חושבים שהעולם הוא מאבק בין נרטיבים?

התוכן הכי טוב לאנשים שחושבים סטוריטלינג!