נתחו את העסק וסביבתו באמצעות SWOT

 

עסקים חדשים וגם עסקים קיימים צריכים לנתח כל שנה את הסביבה העסקית שלהם והמצב בעסק בצורה שיטתית כדי לדייק יעדים והחלטות.

 

אחד מכלי הניתוח הפופולריים ביותר הוא ניתוח SWOT. כלי זה מורכב משלושה חלקים:

 

העסק עצמו – רשימת החולשות של העסק לעומת החוזקות שלו. לפי סדר חשיבות ובהשוואה למתחרים בשוק.

 

הסביבה העסקית – רשימת הזדמנויות וסיכונים הקיימים בשוק. כל מרכיב חיצוני  שיכול ליצור הזדמנות או להוות איום. 

 

יעדים – לנתח את המצב זה נהדר, אבל להוציא ממנו מסקנות מעשיות זו המטרה. בשלב זה מחליטים על תכנית העבודה המעשית.

 

הטיפ להיום, נתחו את העסק וסביבתו באמצעות SWOT.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הנצפים ביותר

כתיבה באמצעות chatֿ GPT, שנדבר על זה?

אקטואליה

2
דק' קריאה
ספריה ריקה

האם תם זמנה של הספרות?

ספרות, קלאסיקה

2
דק' קריאה
עגל הזהב

הדרך הארוכה מאל אחד – לאחד יחיד ומיוחד

קלאסיקה

3
דק' קריאה

אלוהי התנ״ך: האם נסלח על העוולות שלו בכל מחיר? ייתכן שכן…

קלאסיקה

5
דק' קריאה

האדם ואלוהים: אהבה דו צדדית? תפיסת האל לפי הרמב״ם

קלאסיקה

5
דק' קריאה

תיאוריית “מסע הגיבור”: לכל הסיפורים בעולם יש מבנה עלילה זהה

אמנות הסיפור

3
דק' קריאה
מייל שבועי אחד מרוכז

חושבים שהעולם הוא מאבק בין נרטיבים?

התוכן הכי טוב לאנשים שחושבים סטוריטלינג!