נתחו את העסק וסביבתו באמצעות SWOT

 

עסקים חדשים וגם עסקים קיימים צריכים לנתח כל שנה את הסביבה העסקית שלהם והמצב בעסק בצורה שיטתית כדי לדייק יעדים והחלטות.

 

אחד מכלי הניתוח הפופולריים ביותר הוא ניתוח SWOT. כלי זה מורכב משלושה חלקים:

 

העסק עצמו – רשימת החולשות של העסק לעומת החוזקות שלו. לפי סדר חשיבות ובהשוואה למתחרים בשוק.

 

הסביבה העסקית – רשימת הזדמנויות וסיכונים הקיימים בשוק. כל מרכיב חיצוני  שיכול ליצור הזדמנות או להוות איום. 

 

יעדים – לנתח את המצב זה נהדר, אבל להוציא ממנו מסקנות מעשיות זו המטרה. בשלב זה מחליטים על תכנית העבודה המעשית.

 

הטיפ להיום, נתחו את העסק וסביבתו באמצעות SWOT.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הנצפים ביותר

היי, ChatGPT preview-o1, במה אתה מיוחד ושונה מהמודל האחרון?

סיפור מותג

4
דק' קריאה

מהפכת הקיטור והברזל: איך המהפכה התעשייתית בנתה את העולם המודרני

קלאסיקה

2
דק' קריאה

גיבורים אאוט, בני אדם אין: איך דמות האנטי גיבור שינתה הכל?

אמנות הסיפור

3
דק' קריאה
דילמת איראן

דילמת איראן: להגן על נכסים אסטרטגיים או לחכות לשעת כושר?

אקטואליה

2
דק' קריאה

מה הסיכוי שכל הסיפורים בעולם הם רק 7 קווי עלילה? הכירו את התיאוריה של כריסטופר בוקר

אמנות הסיפור

4
דק' קריאה
ביפר חיזבאללה

פצצה בקטנה: איך הביפר הפך לנקודת השבר של חיזבאללה?

אקטואליה

2
דק' קריאה
מייל שבועי אחד מרוכז

חושבים שהעולם הוא מאבק בין נרטיבים?

התוכן הכי טוב לאנשים שחושבים סטוריטלינג!