כשבאים לפרסם משהו, האויב הגדול ביותר הוא האדישות. לכן פרסומאים ינסו לעורר עניין בכל דרך אפשרית, כולל פרובוקציה.
פרובוקציה היא מעשה או אמירה שמטרתה לעורר תגובה עזה אצל הצופה. כזו שגורמת לו לכעוס או לנוע באי נוחות.
חשוב להבחין בין שני סוגים של של פרובוקציה – כזו שהיא ריקה מתוכן או לא נכונה לעומת כזו שמייצגת את הערכים שלכם.
מותג האופנה בנטון רצה לשדר מסר אנטי כנסייתי והציג בפרסומת כומר ונזירה מתנשקים. זוהי פרובוקציה עם הערכים של המותג.
לעומת זאת, כאשר דומינוס פיצה כתבו “יצאנו במבצע פשוט כדי שגם היפות יבינו” זו הייתה פרובוקציה ריקה ופוגענית שהם התנצלו עליה.
הטיפ להיום, צרו פרובוקציה שאתם עומדים מאחוריה.