תפקיד יוצר מערך ציפיות, כאלה שמאפשרים אכזבה או הצלחה. לכן השלב הראשון בבחירת עובד היא הגדרת תפקיד.
הגדרת תפקיד כוללת את תחומי האחריות, הפעולות הנדרשות ואופן המדידה שלהם. הבחינו בין סוגי עובדים שונים:
עבודה פשוטה – עבודה לא מסובכת שניתן ללמוד וליישם במהירות כמו סדרן, מוכר, מזכיר, מנקה, נהג – נדרשת מוטיבציה ואופי נעים.
עבודה מקצועית – עבודה מורכבת הדורשת השכלה, כישורים, נסיון ותעודות. רופא, עורך דין, מתכנת, קופירייטר – נדרשת הוכחת יכולת.
עבודה ניהולית – עבודה הדורשת אחריות כלפי אחרים. דורש כישורי אנוש, הבנה כללית, מוטיבציה גבוהה ויכולת ליצור מערכת.
הטיפ להיום, הגדירו בברור את תפקיד העובד.